Бізнес-форум національної ідентичності «ЧАС ДІЯТИ.UA» в Києві об’єднав представників бізнесу та громад

17 травня в Києві відбувся Бізнес-форум національної ідентичності «ЧАС ДІЯТИ.UA». Понад 300 малих підприємців, представників великого бізнесу та громад зібралися на одному майданчику для нетворкінгу, обміну досвідом і напрацювання нових проєктів.

За 2 роки великої війни в Україні з’явилося майже 2 мільйони нових ФОПів і понад мільйон компаній. При цьому кількість новостворених компаній у 5 разів перевищує чисельність тих, хто припинив свою діяльність. Однак, згідно з дослідженням потреб і стану МСБ в Україні, 22% бізнесів не мають доступу до кредитних коштів, не знають, як ефективно шукати програми фінансування та як взаємодіяти з представниками місцевої влади в реалізації спільних бізнес-проєктів.

Тому міжнародна компанія МХП та Благодійний фонд «МХП-Громаді» організували бізнес-форум, на якому дали можливість усім сторонам напрацювати дієві механізми взаємодії: від отримання грантів, співфінансування до партнерства з великим бізнесом.

ДНК українського бізнесу: нова нормальність

Перша панель була присвячена співпраці уряду та МСБ, побудові екосистеми між великим і малим бізнесом у громадах та успішним кейсам відбудови локального бізнесу. Своїми історіями відновлення поділилися Вікторія Кривещенко, власниця перепелиної ферми “Чарівний птах”, яку під час окупації розграбували та яку знищила ракета, і Ольга Олефіренко, яка створила ферму в пам’ять про загиблого батька та довго шукала можливості для її розвитку, але при цьому не здавалася.

Кожен зі спікерів форуму визначив необхідні сьогодні маркери, здатні підвищити стійкість як малого, так і великого українського бізнесу:

Юрій Косюк, засновник та СЕО компанії МХП: Моя головна порада всім підприємцям: зробіть вашу команду вашим персональним пріоритетом.  Будьте поряд з командою і в найважчі часи, і коли ви на підйомі, знайте настрої команди, думки людей, підтримуйте, нагороджуйте кращих, навчайте. Не буває маленьких команд. Якщо з вами працює хоча б одна людина – це вже команда, а отже – велика сила. Окремо звертаюся до голів громад. Сьогодні ваша роль як ніколи важлива! Від ваших рішень і відповідальності залежить вся ваша громада. Саме ви маєте заряджати людей стійкістю, вірою в незламність України і в Перемогу.

Павло Мороз, директор Департаменту корпоративної соціальної відповідальності компанії МХП: Ми сьогодні проживаємо життя, зробивши вибір залишитись в Україні. Мова про кожного з нас із присутніх. І насамперед – про військових, перед яким ми в неоціненному боргу. Ми щиро дякуємо головному спонсору і нашого форуму, і всіх наших подій, всіх можливостей, планів, цілей – нашим ЗСУ. Наш форум відбувається під гаслом національної ідентичності. Тобто національної спільності, тотожності. Об’єднавшись навколо цінностей, ми, як українці, доводимо світу, що неможливого не існує. Демонструємо унікальну здатність адаптуватися, протистояти викликам і відновлюватися після невдач. Час діяти!

Культурна ідентичність як основа для стійкості українських бізнесів

Другу панель форуму організатори присвятили утвердженню національної ідентичності та впровадженню проєктів, які її формують. Експерти розповіли про вдалі культурні кейси в громадах і запит місцевих мешканців на пізнання українства в собі через призму таких проєктів: збільшення відвідувачів до локальних музеїв; попит на твори класиків, Розстріляного відродження, дисидентів; потреба дивитися й слухати український контент. Окремі важливі тези учасників зафіксували нижче.

Тетяна Волочай, директорка Благодійного фонду «МХП-Громаді»: За останні 2 роки наш Фонд спрямував на підтримку музеїв, українського кіно, музики, театру та літератури – понад 70 мільйонів гривень.  Цими заходами й проєктами ми охопили понад 1000 сіл та містечок в громадах, зокрема у військових госпіталях, центрах переселенців, військових частинах, надаючи доступ до культурних продуктів у віддалених локаціях.  Реалізовуючи їх щоразу, ми розуміємо: утвердження української ідентичності, для нас –  українського Фонду за підтримки українського бізнесу – у нас  в ДНК.

Андрій Різоль, продюсер, голова Асоціації «Дивись українське!»: Через культурні проєкти ми демонструємо закордонній аудиторії ідентичність українського народу, що роками допомагає українцям чинити гідний опір агресору. Останнім кейсом є організація показів документального проєкту «Культура vs війна» за кордоном. Наразі у межах проєкту маємо 125 подій у 36 країнах світу. Завдяки історіям митців, які й захищають Україну в лавах ЗСУ, і одночасно є творцями, носіями української культури, іноземні глядачі розуміють важливість підтримки українського народу. Наша діяльність підкреслює: українські цінності збігаються з європейськими, ми близькі світоглядно.

Іван Леньо, музикант, вокаліст гурту KOZAK SYSTEM: Війна поставила нас перед фактом виживання. Щоб стати воїном, недостатньо навчитись стріляти. Воїн – це той, хто одного разу зрозумів, що в нього є ворог. З того моменту всі твої здібності і можливості будуть включені для його знищення. А роль культури під час війни саме в тому, щоб тримати дух спротиву, надихати на подвиги, говорити правду про війну і підтримувати морально психологічний стан суспільства. Формування національної ідентичності має опиратися на історичну правду, національну пам’ять, ідеали, гідність, національну самосвідомість, патріотизм, творення смислів та інші чинники.

Фінальним акордом бізнес-форуму стала презентація для відвідувачів фотовиставки «Культура vs війна», авторами якої є фотограф та оператор Сергій Михальчук та подружжя Ліберових. Фотовиставка продемонструвала: у час, коли триває війна світоглядів і цінностей, культурні проєкти є важливою частиною спротиву ворогу. Саме тому для цього мають об’єднуватися бізнес, громади та громадська спільнота.

Джерело