Індивідуально та доступно: на Черкащині втілюють соціальний “пілот”
Соціальні послуги онлайн і з індивідуальним підходом. П’ятнадцять територіальних громад Черкащини беруть участь у бета-тестуванні функціоналу електронного кейс-менеджменту з надання соціальних послуг.
Про переваги, недоліки та перспективи впровадження цього проєкту від Міністерства соціальної політики України на Черкащині йшлося на зустрічі із працівниками соцсфери області. Як зауважила перша заступниця очільника області Наталія Кравченко, область уже має низку напрацювань.
– Перехід соціальних послуг в онлайн – це справді вимога часу, яку ми, щоправда, втілюємо із запізненням, – зауважила вона. – Для країни у війні навантаження на соціальну галузь – надвелике, адже наші громадяни заслуговують на якісний соціальний супровід. Майже кожна родина України сьогодні потерпає від наслідків війни. Сім’ї загиблих, зниклих безвісти, ветеранів, люди похилого віку, підопічні будинків-інтернатів, ВПО – всі наші люди потребують соціальної підтримки.
Загалом взялися тестувати електронний кейс-менеджмент громади у чотирьох областях: Черкаській, Полтавській, Дніпропетровській і Вінницькій. Тестують функції впродовж 3-х місяців.
Нині на Черкащині триває реєстрація отримувачів соціальних послуг. Також можна в електронному форматі подати заяву на одну або декілька соціальних послуг, відстежувати статус свого звернення, планувати розподіл навантаження між працівниками та подавати звітність в е-форм.
– Соціальні послуги мають бути доступними, а їхнє отримання – зрозумілим і простим. – наголосила Наталія Кравченко. – Опрацьовуємо механізм цифровізації соціальних послуг та впровадження електронного кейс-менедженту, адже розуміємо перспективність цього. По кожному громадянину має бути своєрідний кейс, де зібрані його запити, щоб розуміти й аналізувати потреби, а надалі, згідно з ними, формувати місцеві програми відповідно до реальних запитів. Ми працюємо спільно на результат.
Кейс-менеджмент – це системний підхід до управління випадком громадянина із використання комп’ютерних процесів на всіх етапах. Він передбачає визначення проблеми особи, розробка плану дій для її вирішення, координація ресурсів і послуг для досягнення мети, а також відстеження та оцінка результатів. Надалі в єдиному електронному захищеному форматі зберігається вся інформація про клієнтів, їхні потреби, плани та результати.
Функціонал електронного кейс-менеджменту реалізовують за підтримки міжнародних партнерів. Зокрема, технічної – від Всесвітньої продовольчої програми ООН (WFP), експертної – від Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ) та методологічної – від Програми розвитку ООН (UNDP).
Джерело: dzvin.media