Наскільки креативні українські 15-річні підлітки? Результати національного дослідження PISA-2022 – Новини – Українська правда. Життя

Джерело: life.pravda.com.ua

Український центр оцінювання якості освіти презентував Національний звіт PISA-2022 щодо успішності українського учнівства в галузі креативного мислення.

Його результати свідчать, що 59% 15-річних українців продемонстрували базовий та вищий рівні з креативного мислення, повідомляє Міністерство освіти і науки.

У відомстві наголошують: результати України в дослідженні PISA-2022 з креативного мислення (27 балів у шкалі від 0 до 60) суттєво не відрізняються від результатів деяких країн Організації економічного співробітництва та розвитку. Результат України на 6 балів нижчий за середній показник країн ОЕСР.

Які результати дослідження PISA-2022 з креативного мислення серед українських підлітків?

Як зазначають у МОН, щонайменше базового – третього – рівня з креативного мислення в 6-рівневій шкалі PISA досягають 59% українського учнівства.

Водночас кожен четвертий 15-річний підліток показує успішність саме на рівні 3. На цьому рівні учні й учениці демонструють здатність генерувати ідеї для простих і помірно складних завдань на креативне письмове або візуальне вираження ідей та креативне розв’язання соціальних і наукових проблем. А також починають демонструвати здатність генерувати оригінальні ідеї або рішення у відомих їм контекстах.

ВІДЕО ДНЯ

13% учнів і учениць в Україні досягають найвищих рівнів – 5-го або 6-го. На цих рівнях підлітки здатні генерувати креативні ідеї, оцінювати й удосконалювати власні ідеї або ідеї інших в різноманітних і складних завданнях. Зокрема, йдеться про завдання щодо створення абстрактного дизайну або тих, які стосуються незнайомих сценаріїв розв’язання наукових і соціальних проблем.

Найнижчий результат із креативного мислення, на рівні 1 або нижчому, мають 18% українських 15-річних підлітків. Це означає, що вони можуть створювати дуже прості візуальні конструкції, спиратися на шаблонні (типові, очевидні, неоригінальні) ідеї як основу для своєї відповіді.